marți, 24 septembrie 2013

SA VEDEM, SA DISCUTAM....

     Cand am venit din Area zero, printre alte prioritati am accesat repede Tara mea, cultura mea, nu pentru a vedea ce s-a mai scris pe blogul meu, ci sa vad ce au mai postat prietenii (ei... nu stiu daca pot spune prietenii...!, dar asa conblogheri rurali... as putea!) din lista! Ce am observat? M-a citit si comentat  http://dincurteanoastra.wordpress.com/ drept pentru care multumesc si astept postari din curtea voastra. Apoi repede la http://fusaru.blogspot.ro/ si aici remarc consecventa postarilor, pentru toate as avea ceva de comentat si am sa o fac chiar daca sporadic, mai ales pentru pisici, caini si mai nou pentru sarbatoarea satului. Si o constatare asa doar pentru mine: Simona, tu ai realizat ca noua nu ne trebuia doar gradina cu legume ci si tot ce implica socialul, cotidianul... si ce iti iese....!!!
Apoi, hai la http://iulianai.blogspot.ro/ sa admir SOLARUL (l-am scris cu litere mari ca e mare... hi hi hi), sa admir frumoasa incapatanare cu care ne prezinta produse bio si viata bio, si ... Multumesc Iulianei si coechipierului. Sa va zic un secret.  Pe Scutaru mereu il citesc primul (o fi apropierea geografica...!) dar aici si in general dau de inteles ca il citesc dupa doamne. http://ion-scutaru.blogspot.ro/ asa ca don Ioane nu-i asa ca si dumitale esti navetist la mosie ca si mine? de aceea si postarile mai razlete. Nu-i nimic, toate ideile si sfaturile si amintirile si planurile voastre le gestionez si pe care pot le transport cu mine in Area zero. Mai am in lista bloguri pe care le urmaresc si pe care nu le amintesc, dar si asta m-a cucerit.  http://gradina-fericirii.blogspot.ro/  Si gata... punct. Acuma haideti in vizita la mine:

16 -21 septembrie 2013
Ajuns in vie pe la noua
Pan la genunchi is ud...  de roua...!


Am asezat un sac, doi, trei
Apoi am pus struguri in ei.




Aici a doua zi pe seara,
Plantez  niste salcami la sfoara.



Daca se prind... din metru-n metru-
Voi inchide perimetru!



Nu stiu de se vede-aici -
E un nuc... si are nuci!


(A crescut de capul lui
la marginea hatului...!!!)


O privire cand comprimi
vezi vie,  cer si... salcami *.


             * NB:  (un perimetru de 1000 m patrati, imprejmuit pe trei laturi cu salcami ... acuma in devenire si latura dinspre nord.... cu 540 de butuci in anul 2 de viata dupa o defrisare salbatica a celor batrani... iar in vie au crescut si salcami. O sa am ceva de furca cu ei!)





Cer albastru pleonastic
Nori ce strica treaba... drastic!


Sa nu credeti ca... asa
ar arata toata via !*


*(aici a fost doar un butuc razlet care probabil s-a erijat in conducator de grup. Exact ca in viata, ce nu ati intalnit autointitulati sefi? Asta chiar ar avea cu ce dar sa-l vad la anul, ca aici nu merge cu interimatul).


Casa-n lucru, si-un fragment
Din recolte.... pe ciment!



Poza-i din gradina... fix!
o explic prin asterix*

* ( aici... am pus 4 spalieri la butucii care vor face struguri de masa pt ...masa!!! hi hi hi, - butucii au fost plantati in primavara din 9 s-au prins 8 mai traiesc 7.)


 Aici n-o sa  ghiciti voi...
Dar eu, am pus ... usturoi!

Explicatie: (asa mi-a venit, mi s-a parut pamantul foarte argilos si am pus usturoi pe un pat de nisip. Mai ales ca si terenul e in panta si terasat cum am reusit si eu...! Deh experimentez, la anul o sa va spun cum s-a comportat. Cine? USTUROIUL... hi hi hi)







O imagine, sau... doua
cu, copaci verzi, plin de roua!





..............................................

 Vai ce mila mi-i de el
De sarmanul.... patrunjel !

(am semanat doua parcele marisoare. Cum vara a fost secetoasa si eu nu aveam aductiunea de apa curenta sau alte iazuri nu l-am udat si el aproape nu a existat. Acum spre toamna, cu ploile astea a crescut un patrunjel bun de coasa. Nici nu l-am prasit, nici nu-l culeg. Anul asta il las de capul lui. Pacat! Am luat 2 legaturi si poate am sa mai i-au doua. Dar parca e peren, asa ca.....)


Tocmai de la Sfantu Petru
Va arat dovleci ... la metru!



(Ultimul record. 1.37 m...! pentru ca am stat cateva zile acolo i-am urmarit evolutia. A crescut in medie cu 11 cm pe zi. a indoit aracii, la un moment dat am vrut sa ii sap o groapa in care sa creasca apoi nu am mai sapat si s-a curbat ca sa mai poata sa creasca. Am consumat din ei, sunt foarte gustosi. La anul voi incerca o forma de conservare dincolo de congelare. Am facut snitele din ei si cred ca o sa incerc copti la gril, dar merg si la supe ciorbe sau la ce mai puteti inventa mergand de la premiza ca este comestibil)




Apoi gata de plecare
cu bagajul din dotare.









Daca povestea a placut o sa mai mergeti cu mine in Area zero, daca nu... cine va pune sa cititi?

9 comentarii:

  1. Eu sigur o sa mai vin :).
    Super frumos la tine aici

    RăspundețiȘtergere
  2. clar mai vin.
    (vreau si eu seminte de dovlecel la metru, prin martie facem schimburi pe hobbygradina lui huni)

    RăspundețiȘtergere
  3. S-a facut cu semintele, am pus la pastrat si placintari pt banca de .... seminte, si am si dovlecel la maturizare. Facem noi o asociatie de UNA ALTA

    RăspundețiȘtergere
  4. Ahaaa, sa inteleg ca m-ai facut "doamna" :)) Je suis un homme, don Niai. Mai tinerel decat media bloggerilor agricultori, ce-i drept, dar totusi..:)
    Asa am inceput si noi incursiunea in viata de la sat, prin vizite periodice. Pe sistemu' "vizitele lungi si dese, cheia marilor succese", ne-am si mutat, pana la urma. Ceea ce prefigurez si pentru Area zero, mai devreme sau mai tarziu :)
    Si, de suparare, maine culeg si eu strugurii, vad eu ca am cam ramas in urma :)

    Si sa stii ca mai venim in Area zero! Ca tare frumos evolueaza treburile pe-acolo.

    O seara frumoasa, don Niai, si o sa postez curand, doar ca nu am timp, fizic, decat sa verific ce posteaza altii, am o mie de drumuri si treburi, de parca as fi cel putin ministru. Dar na, nici student cu doua job-uri nu e tocmai usor :)

    Numai bine! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Salutare bre, vecine don Niai. Faină postare. Așa e, și eu sunt navetist la moșie, doar că a mea îmi permite deplasarea zilnică. Îmi place că tragi tare cu via. Dar nu înțeleg cum ai aranjat-o. Nu pe rânduri? Că văd totul verde pe-acolo. :)
    Și eu vreau semințe de dovlecei la metru - dau altceva la schimb, o să fac listă să-ți alegi. Am făcut și noi dovlecei, din ăia mai butucănoși, de-am făcut toată vara șnițele, mai bune decât cele din carne de pui. Și acum mai avem, la beci!
    În privința postărilor rare... vai de capul meu, ce an am avut. Sunt cam hăituit, în ultima vreme, mai sunt și probleme, nu toate ies cum vrem, ce să facem... Dar să păstrăm optimismul. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Sa lamuresc misterul. Cred ca l-am scris mai inainte dar ti-a scapat. Acea vie este o vie batrana reconditionata . Adica taiata fara mila la nivelul solului anul trecut. A crescut ce a avut de crescut ...si coarda in primavara a fost taiata intr-un anume fel sa produca.... coarda pentru alt an. La anul o sa ma indeletnicesc sa-i pun araci sau spalieri cu sarme, vad eu dupa buget, stare si pretentiile ei, desi este si varianta - tot taiata intr-un anume fel sa ii faci tulpina inalta si groasa si sa se autosustina, dar se pierde la productie. Este pe randuri dar acuma a crescut copacel si s-au unit corzile. deci ...mister dezlegat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aha, interesant. Știi, deși mă ocup de vreo câțiva ani, n-am experiență la lucrările viței de vie, că la mine treaba e indirectă. O singură dată am avut timp și am tăiat și legat corzile. Am pus și la Moșie vreo câțiva butuci, sus, în deal, înainte de a pune gard și acolo, dar mi i-a făcut praf unul cu vacile, deși o împrejmuisem. Greșeala mea: nu pusesem sârmă ghimpată, ci filară, c-am zis că-i civilizație... :D Am făcut o pauză de patru ani, dar reiau în primăvară aventura, cu struguri de masă.

      Ștergere
  7. Frumos poemul, don Niai :)
    Strugurii-s o nebunie si asa mi-ai facut o pofta de must ... Eu am o singura vita de vie catarata pe balcon cu struguri capsuna, ce merg la dulceata, sunt prea putini ca sa facem must :)
    Sa incerci si placinta cu dovleac si branza de oaie si chiftelute de dovlecel. La ce productie ai iti trebuie o lista lunga de preparate din dovleac :)
    Spor la treaba !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de aprecieri. Am testat dulceata de dovlecel. Se pare ca a iesit foarte gustoasa. E punctul meu de vedere apropos de gust pentru ca nu am testat-o pe nimeni..... :)). In curand voi posta brandul Vin Rosu Area Zero produced by Don Niai.... bineinteles de colectie si cu circuit inchis. Te mai astept

      Ștergere