miercuri, 3 iulie 2013

DIALOG DIN RURALUL MEU



-         Marșicăăă.....
-         Da făăă....
-         Fă, da tu ai uiebu dischis?
-         Nu făăăăă....
-         Păi m-o sunat Costel ș-o zis ca ai stat pi calculator toatî zâua, și i-o i-am zâs cî ești la prășât dintâi.
-         Ihaaa crecă iar mi-o găsit dimonul șela de Jijel hârtia cu parola....
-         Da auz Marșică.... Costel mai este în direct?
-         Nu știu fă ca la mine s-o închis
-         Tre sî vină diseară baietu lu Vera, că o zîs măsa ca are o șurubelniță în cruși și știe să repare ștechere cî fași o scântei...
-         Da ț-o intrat azi?
-         Și sâ-mi intri fă?
-         Minutele fă, ca aiște di la orinji tu-i mama lor iar n-au sămnal... sau o fi di la ștecher...? Zâi baietului lu Vera că dacă are șurubelnițî-n cruși să vină și pe l-a mini, sî sî uiti.
-         Da pi șini vrei sî suni fă?
-         Ei, vreu un minut fă, cu Costel ca sî nu mai stei cu grijî, cî ioti ni-o murit și cloșca acu.
-         Care cloșcă fă?
-         Aia moțatî și cu gâtul gol... așeia care o adus-o Costel din Spania.
-         Hai cî mai vorbim mai tîrziu.
-         Marșicăăăăăă...
-         Da fă..
-         Să nu uiț di cablu fă
-         Las cî nu uit ca marț il platești șî pe-a meu
-         Gata fă...lasî....
-         Marșicăăă...
-         Lasî fă, lasî cî mai vorghim disarî după și dau apî la căpri
-         Fă vroiem sîț zâc di Viorel fă
-         Și-o făcut?
-         Ș-o luat șî el televizor de-aista cu calculator
-         Șî și!
-         Da cicî sî duci dracu ista a tău și văd filmi cu fimei cu curu gol
-         Fuji fă c-a-meu nu sî duși
-         Ba da fă nu și proastî c-am auzît io
-         Păi dacî-l prind i-arat eu cur gol lu Viorel
-         Lasî fă cî știu io
-         Il belesc i-o pi Viorel dacâ-i așa
-         Gata fă lasî.

Eu dacă aș citi așa ceva pe blogurile altora, aș spune ca e invenție. Așa că... crede cine și ce o vrea. Am intervenit la nume doar. Și... doamne cât m-am chinuit să redau ”dulșile grai moldovinesc...!” fără de care farmecul relatării era vitregit. Data viitoare când o să merg la "Domeniu" o să îmi iau o șurubelniță în cruce, cine știe poate fac un ciubuc. :))

4 comentarii: