luni, 21 octombrie 2013

AMINTIRI DIN CAPUL MEU III - CONTRA CRONOMETRU - DON NIAI




Asta se cheama ca l-am plagiat pe Scutaru? Vine sezonul rece. Merg din ce in ce mai rar la Area zero. Si atunci... Caut in arhiva  si gasesc insemnari din momentul cand nu aveam blog. Insemnari cu tot cu poze. Si ce mi-am zis??? Este acea rubrica "Amintiri din capul meu" Cu rugamintea sa mi le acceptati asa fara o ordine cronologica, ci doar asa.... in functie de starea mea.
 


CONTRA CRONOMETRU - DON NIAI

Trebuie reglat ritmul. Că altfel… 16 martie 2013. O fi bine, o fi rău, dar o parte din misiunea mea a fost atipică. După ce acum o săptămână am plantat 10 pomi fructiferi (obiectul discuțiilor despre ei când le va da frunze, ca să nu îmi răcesc tastatura degeaba). Misiune clară. Ora 9-15 mers cu vecinii mei (cei cu care mă mai ajut la treabă...!) la tăiat via. Lucrare ușoară, dat fiind faptul ca e în primul an după tăiere din rădăcină (deh pentru recuperarea plantației). Și am stat noi și am chibzuit ca deh dacă tot tăiem și va fi arată cu plugul de puterea unui cal marca lui Luci, să și cotorâm să se vada mai bine butucii, că așa mici cum sunt...!



Orice s-ar spune, nimic nu se compară cu albastrul cerului de la Area Zero. (acțiunea se desfășoară pe 1000 de metri pătrați din ”moșie”, zona Gârzu, unde sunt resuscitați 590 de butuci pe lângă 47 de goluri unde distinșii butuci au decedat. Activitățile de peste an la această operațiune vor fi executate de Luci și Viorica pe o sumă de 310 lei) Eu zic, că butucii care au ieșit sunt tineri, viguroși și în toamnă vor da ceva producție, ca la anul să fie stăpâni rodnici.





Uite ce frumos arată cu cotorârea făcută. Așa se observă și lipsurile, așa se poate lucra mai eficient. Acuma întreb și eu că ”specialiștii” din zona, nu m-au lămurit. Nu o fi prea devreme pe 16 martie si la – 2 grade? Și bătea vântul... doamne, doamne! Cine știe ce vom face noi cu via asta? Aaaaa, cred ca măcar 500 L de vin/an (cel puțin)! Dar sigur va fi calitate. Ce voi face cu el? 600 ml /pe an o sa bea soția, vreo 25L/an... eu, vreo 50L prietenii, vreo 50L toți copiii, iar restul.... restul mă va ajuta la muncile de peste an. E bun asa!



 Iaca vecinii mei Luci și Viorica într-un tablou ”Tăietori de vie odihnindu-se”. Să nu credți că acolo se bea... sticla era așa pentru fotografie!

 Apoi de la 15 la 16 am plantat vie de masă (8 bucăți de soiuri speciale) Sper să se prindă că sunt puși cu mare drag și pământul e bun și între timp temperatura s-a ridicat la + 4 grade deși vântul batea în continuare ca un apucat. Oricum am pus țărână peste iei vrei 10 cm și am să îi dezvelesc sâmbăta viitoare când va dispărea pericolul de îngheț.

 Acolo unde sunt acele mușuroie parcă de cârtiță se află viitorii struguri de masă. Dar ce soi? Iată! Soiuri din cele mai alese. Acuma dă Doamne să se prindă. Am să îi îngrijesc cu drag tot anul. Aștia sunt pomii plantați săptămâna trecută. Soiuri alese unde peste ceva timp, sub umbra lor, v-a crește o bancă (de lemn!) pe care voi scrie cărțile viitoare! (în mica livadă cum s-ar zice! Livada de, de toate. Pentru că voi mai planta acolo unde este pământul ăla galben vreo 6 vișini (de don Niai, nicidecum de Cehov)!

  Apoi am semănat 20 de boabe de bob special în curte. Așa am decis eu, așa că... uite soiul:   
Apoi scurte poze la muguri de liliac, la lalelele mele lalele, apoi la crini și la ce mai era pe acolo.






 Și (P)râul meu a fost pozat și i-am promis că îl voi ecologiza și repara și cosmetiza și-l voi stăvili pentru perioade secetoase din vara. ărea sâmbăta viitoare!
Iată-l:
Zic și eu: e așa de frumos la Area zero ...! Și știți de ce? Pentru că e foarte greu de asta e frumos, pentru că îți arată prin orice por al pielii și prin orice mușchiuleț care face febră că ești viu, pentru că viața are alt sens și mai ales pentru ca acolo viața are o altă dimensiune. Cine pătrunde cu adevărat în dimensiunea rurală greu o mai poate ignora. Până sâmbătă... mă gândesc unde și cum să pun ceapă. Am trei soiuri și o voi alinia pe moșie. Aaaaa și mazare





17 martie 2013 Don Niai


PS
Ciudate postari. Din ce faceam atunci o parte le-ati vazut implinite. Sper ca le puteti pune cap la cap, sa va faceti o imagine cat de cat!

Un comentariu: