miercuri, 21 august 2013

POVESTEA MERGE MAI DEPARTE.




Carevasazică: Iată concediu, sau nu concediu, mare, soare, apă, plajă, specializări, area zero, recolte, lecturi, recital, oboseală…  Așa ca inovație aș recomanda un concediu de odihnă în care să te odihnești după ce ai venit din concediu. Ar fi bine și cred că toată lumea ar vota.
30 de zile absent de pe blog.... las că nu eram eu așa de înșurubat pe aici că abia ce am descoperit această formă neformă de comunicare. Deci nu eram așa de furat de fenomen ca să fie grea despărțirea. Nici nu am scris, nici nu am citit, doar am facut poze, am trăit stări în perioada asta, stări frumoase, ciudate, iluzii, deziluzii, bucurii, tristeți. Iată asta este starea normală de VIU, aș spune!
Hai cu poze don Niai:



 ...persoană  necunoscută, apărută fără voia ei în poza mea...

Din nisip, direct în area zero:
 Toate râdeau și plângeau la soare, toate mi-au simțit lipsa și așteptau să fie culese, și admirate. Roșiile s-au transformat în salate, în oferte pentru cunoscuți, în suc de roșii... Nu am strâns semințe dar am lăsat eu acolo câteva ochioase, poate poate o să le ”mulg” de semințe dacă nu, răsaduri achiziționate și în 2014. Deh, toate la timpul lor...


Dacă din 10 kg de cartofi însămânțați au ieșit vreo 50 de kg de recolta cum o fi oare? Și să nu am eu un colorado de sămânță pentru anul următor.... ! Rușine să-mi fie.
 Sfeclă roșie recoltată doar așa de nevoi sau de curiozitate și vedeta anului ”agricol” 2013 de până acuma că nu se știe ce mi se mai rezervă în viitor. Dovlecei au fost mai mulți. Recordul la...  lungime a fost deținut de altul care s-a rupt la manevre de recoltare și care avea 1,2 m, asta e modest cu 1,05 m. Hi, hi, hi. Doar am spus că eu construiesc o moșiuță în area zero....!
 Ăsta sunt eu obosit din concediu, ăla e soarele....
 ..... acestea sunt mici recolte din experimentul 2013 care trebuiesc transferate din rural în urban. Până voi reuși să le consum și să le prelucrez în rural,  asta va fi soarta lor și soarta mea.
 Și cum puteam altfel decât să vă ofer....  un trandafir de august.....


8 comentarii:

  1. Bun venit, Don Niai. :) Să-ți fie de bine Balcicul, și mie mi-a plăcut grozav acolo, prin 2008. Și să-ți revii cât mai grabnic după concediu. :))) Mi-a plăcut ideea cu zilele de refacere după concediu.
    Eu, unul, aș vrea un concediu așa, de vreo trei-patru anișori, numai bun de dat la grădiniță, ca să zic așa. Plătit, bineînțeles, dacă s-ar putea :)).
    Frumoasă recolta. Chiar ai făcut treabă bună. Așteptăm postări, chiar din „refacere”. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc domnule. Posibil sa te vizitez cand o sa am drum de uichend la Iasi. Ce mai, o aruncatura de bat sau cum zic politicienii... vom deveni conregionali. Ma fascinezi cu stupii tai si tare mi-as dori sa te consolidezi repede si sa ma initiezi si pe mine.( asa pt 4.5 ladite aruncate prin gradina mea!) Iar despre concediu ... stii ca mai circula vorba: dupa terminarea studiilor sa fii pensionar pana la adanci batraneti si apoi mai vedem noi. Ha!

      Ștergere
  2. Ah, și încă un lucru. Încearcă să scoți chestia aia cu verificarea, la postarea comentariilor. ”Demonstrează că nu ești robot”. WTF? :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. impresionanta recolta! ma faci sa ma intreb unde gresesc eu cu gradinaritul?:)
    bine ai revenit, te odihnesti saptamana asta sigur.
    si evident ca astept macar 15 postari despre concediu!:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu cred ca gresesti cu gradinaritul. Am niste vecini care privesc uimiti printre gard la rosiile mele. Eu le ziceam ca ei le-au plictisit pe ale lor udandu-le zilnic si de asta au ramas mici. Vrei sa-ti spun ceva? Am avut 9 fire de rosii plantate si nu le-am udat decat la plantat cu cate o canita de apa si au stat sub cerul liber. Eu zic asa: Conteaza foarte mult compozitia solului, apoi solul nu a fost lucreat multi ani asa ca e odihnit si nu in ultimul rand probabil faptul ca le pozez mereu si stau de vorba cu ele cred ca le imprumut si eu ceva energie. Stau si eu si ma intreb cum or sa creasca cand ma voi ocupa de gradina.... sau atunci am sa le plictisesc si eu si nu vor creste?? Vom vedea!... si ce gust au......!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. La aşa recoltă mi-a venit în minte o reţetă citită pe net, de prin Lunca Dunării.
    Se numeşte „Legume bogate” şi se prepară cam aşa.
    Umplutura e cea clasică de ardei umpluţi: carne tocată, de porc şi de vită, orez, ceapă, roşii şi bulion, smântână, cimbru, pătrunjel şi mărar, piper şi sare, un pic de zahăr. În umplutură se mai pun, tocate şi călite un pic, şi acele interioare scobite ale legumelor.
    Cu aceasta se umplu, funcţie de mărimea cratiţei, câţiva ardei graşi, coloraţi diferit, gogoşari, şi scobite în prealabil de miez ori foile din interior, o ţelină, două , un dovlecel, o varză mai mică, una-două gulii, trei patru roşii mai mari, cateva cepe, doi-trei cartofi , o vânată, şi pentru a astupa golurile din cratiţă nişte praz. Găurile din legumele umplute se astupă cu felii de cartofi ori ţelină.
    Pe fundul cratiţei se pune ulei şi nişte felii de gogoşar apoi se aşează legumele umplute şi se completează golurile cu prazul umplut. Se toarnă peste ele, cât să le acopere, un sos, din bulion, apă, puţin vin, sare, piper, zahăr, cimbru, două trei foi de dafin,.
    Se dă la cuptor la foc potrivit.

    RăspundețiȘtergere
  6. nu stiu cum la tine s-a facut sfecla, iar la mine mi-a iesit inimaginabila cantitate de 1 buc. mica, amarata si urata.
    in rest nu pot decat sa te felicit :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iuliana, doar am zis ca locul unde ma joc eu de-a gradina de legume l-am botezat Area zero! Se intampla multe "paranormaluri" pe acolo, asa ca sfecla mi se pare normala desi aia uriasa nu am scos-o! Eu admir alte realizari ale voastre. Din pacate eu nu ma pot ocupa prea mult de gradina... e ceva asa de wekend. Si mai ales ca in primavara voi avea masiv de construit la "casuta mea de vacanta"! Sper ca in paralael in primavara sa ma pot ocupa vie, de pomi, de legume, de ....
      De asta si postarile sunt rare acuma ca deh... in wekenduri construiesc, repar, chestii minore pentru cititorii blogului dar importante si grele pt mine. Oricum echipa mea de suflet cu care "beau cafeaua dimineata" si care ma provoaca la ruralism este Simona, Iuliana si Scutaru. Asa ca... DECI EXIST

      Ștergere